Halaman

Isnin, 19 Disember 2011

Mengapakah Rakyat Malaysia Mudah Tertipu?



“Setiap pelaburan RM1 dijanjikan pulangan RM1,000 dalam tempoh tertentu selain tidak dibenarkan untuk berbelanja di jalan yang salah termasuk membeli rokok.
“Kebijaksanaan kumpulan ini memanipulasi agama untuk meyakinkan mangsa terutama golongan Muslim daripada setiap peringkat menyebabkan ramai individu menyertai pelaburan berkenaan. Malah, mangsa bukan saja penduduk kampung berusia 50-an yang dipanggil ‘pak cik’ sebaliknya terdapat juga kakitangan kerajaan dan golongan profesional yang menjadi mangsa.


“Malah, maklumat yang kami peroleh mengatakan ada seorang individu melabur wang simpanan miliknya RM100,000 sebelum kumpulan terbabit menghilangkan diri,” katanya.
Kalau tak silap saya perkara ini pernah berlaku di Malaysia satu masa dulu.Skim Cepat Kaya,korang pasti pernah dengar mengenai perkara ini kan?Sepatutnya dari kejadian Skim Cepat Kaya,kita harus sedar bahawa benda-benda macam ini adalah tipu belaka.Berapa ramai yang ditipu dari Skim Cepat Kaya itu…
Mana ada goyang kaki dapat gaji..Tidak logik langsung.Tapi memang durjanalah mereka-mereka  yang buat kerja ini kerana menjual agama Islam.Astafirullah..Duit yang mereka dapat itu tidak halal.Macam mana nak berdepan dengan Allah di Padang Marsha nanti??Mungkin mereka tidak berfikir tentang dunia selepas mati…Tidak tenang hidup kita jika kita melakukan kesalahan..hidup sentiasa didalam ketakutan..happy ke??
Siapa yang harus disalah dalam hal ini?Si penipu atau yang ditipu?apa pendapat korang?
Kalau tanya pendapat saya,saya kataka yang ditipu sebab tidak berfikir panjang.Bukan sedikit wang yang dilaburkan,beribu-ribu.Malahan ada yang melabur RM 100,000.Biar betul.Bodoh betul ar…

Tiada ulasan: